O Cisco SPA112

Skontaktuj się z nami

telefon:    22-266-04-40
fax:    22-230-91-94
mobile:    796-097-197
email:    biuro@ciscospa112.pl

Zadaj pytanie przez:
Formularz kontaktowy

Newsletter

Otrzymuj najświeższe informacje z naszego serwisu

Cisco SPA112

Programowanie za pośrednictwem panelu WWW - stały adres IP

Gdy strona panelu administracyjnego bramki VoIP Cisco SPA112 przeładuje się (po zalogowaniu się do niej), możemy przełączać się pomiędzy poszczególnymi zakładkami panelu administracyjnego, klikając w nie (w górnym menu).

 

Dla potrzeb tego przykładu, zakładamy, że bramka VoIP Cisco SPA112 będzie pracowała pod adresem IP 192.168.5.22 – należy pamiętać, aby sprawdzić w swojej sieci jaka jest adresacja IP (jeśli masz z tym problem, skontaktuj się ze swoim administratorem sieci) oraz wykorzystywać adresy IP, które nie zostały jeszcze przydzielone innym urządzeniom sieciowym (na przykład komputerom czy drukarkom sieciowym).

 

Aby wpisać stały adres IP do bramki VoIP Cisco SPA112, który urządzenie będzie zawsze pobierało z sieci i pod którym będzie w sieci dostępne, należy kliknąć zakładkę „Network Setup” oraz podzakładkę „Internet Settings” i wykonać poniższe czynności:

 

  • w polu „Connection Type” z listy wyboru wskazujemy pozycję „Static IP”,
  • w polu „Internet IP Address” wpisujemy adres IP przeznaczony dla danego urządzenia – w naszym przypadku jest to adres 192.168.5.22
  • w polu „Subnet Mask” wpisujemy maskę podsieci[1] – w naszym przypadku w formacie 255.255.255.0
  • w polu „Default Gateway” wpisujemy adres IP naszej bramy przez którą realizowany jest ruch sieciowy (najczęściej adres IP routera do którego jest podłączone urządzenie[2]) – w naszym przypadku jest to 192.168.5.1.

 

Cisco SPA112 statyczny adres IP

 

Po wpisaniu wszystkich parametrów sieciowych, należy zatwierdzić i zapisać dane poprzez wciśnięcie na dole wyświetlanej strony przycisku „Submit”. Bramka VoIP Cisco SPA112 została skonfigurowana w zakresie ustawień sieciowych.

 

UWAGA! Po zatwierdzeniu wprowadzonych zmian, należy w przeglądarce stron WWW wpisać nowy adres IP bramki pod którym będzie się obecnie znajdowała – w naszym przypadku będzie to adres 192.168.5.22 i powtórzyć czynności opisane w punkcie 5 (logowanie do urządzenia), ponieważ bramka VoIP znajduje się teraz pod nowym adresem IP.

 

[1] Maskę możesz sprawdzić poprzez podłączenie komputera do sieci do której będzie podłączone nasze urządzenie, kliknięcie w pasku na dole ekranu menu Start, wybranie polecenia Uruchom, wpisanie do okna które się pojawi komendy cmd i kliknięcie OK, wpisanie w czarnym oknie które się pojawi komendy ip config /all i wciśnięcie klawisza Enter: wyświetli się lista parametrów sieciowych – parametr który chcemy odczytać nazywa się Maska podsieci.

[2] Bramę możesz sprawdzić poprzez podłączenie komputera do sieci do której będzie podłączone nasze urządzenie, kliknięcie w pasku na dole ekranu menu Start, wybranie polecenia Uruchom, wpisanie do okna które się pojawi komendy cmd i kliknięcie OK, wpisanie w czarnym oknie które się pojawi komendy ip config /all i wciśnięcie klawisza Enter: wyświetli się lista parametrów sieciowych – parametr który chcemy odczytać nazywa się Brama domyślna.